Employee Journey
in 6 belangrijke stappen

Een goede employee journey leidt tot een grotere betrokkenheid van je medewerkers! Meerdere onderzoeken laten zien dat iedere misstap in de employee journey de betrokkenheid verlaagt. En een lage betrokkenheid leidt tot extra kosten. Kosten door een mismatch, het vroegtijdig afhaken van sollicitanten en nieuwe medewerkers, een hoge verzuimfrequentie en ongewenst verloop. Wij zien 6 belangrijke stappen in de employee journey:

Stap 1 - Sterk werkgeversmerk (aantrekken) 

Met een sterk employer brand onderscheid je jezelf als werkgever op de arbeidsmarkt. Hiermee win je het juiste talent. Elke organisatie heeft een employer brand, oftewel een werkgeversmerk. Een sterk employer brand valt op, is aantrekkelijk en straalt ambitie uit. Klantcases: KPN en DHL.

Stap 2 - Snel instromen (recruiten)

Het is fijn als nieuwe medewerkers vlot instromen in de organisatie. Zodat ze meteen gebruik kunnen maken van belangrijke systemen en snel wegwijs zijn. Met de innovatieve systemen, tools en koppelingen met andere systemen is dit eenvoudig geregeld. Klantcases: Driessen Uitzend en Jeij.

Stap 3 - Warm en persoonlijk welkom (on-boarden)

Goede on-boarding schiet er vaak bij in, door ‘de waan van de dag’ of werkdruk. Wij geloven dat techniek je moet ondersteunen. Maak van on-boarding een vloeiend én persoonlijk proces met innovatieve oplossingen en tools. Snel en efficiënt waar het kan, zodat je tijd overhoudt voor een goed gesprek en een kop koffie met nieuwe medewerkers. Klantcases: PDZ en TechSharks.

Stap 4 - Een optimaal leerklimaat (ontwikkelen)

Wil je een compleet aanbod aan e-learning, gamification, pre- en onboarding én blended learning? Wij zorgen voor een optimaal ingericht Learning Management Systeem (LMS) voor jouw organisatie. Zodat je medewerkers én de organisatie zichzelf blijven ontwikkelen. Via uitgebreide rapportages krijg je inzicht in competentieniveau’s en ontwikkeling op teamniveau én individueel niveau. Klantcases: Summa College en Van Hal Larenstein.

Stap 5 - Aandacht is bepalend voor werkgeluk (behouden)

Een goede gesprekscyclus is de grootste succesfactor voor het binden en boeien van medewerkers. En ook één van de meest arbeidsintensieve processen voor HR en leidinggevenden. Kan dat efficiënter? Het antwoord is: ja, dat kan! MyTalentBoard heeft diverse digitale middelen om jouw bestaande gesprekkencyclus soepel te laten verlopen. Klantcases: DHL en TMG.

Stap 6 - Een onvergetelijk afscheid (off-boarden)

Geef vertrekkende medewerkers een onvergetelijk afscheid met een off-boarding programma. Door een gestructureerd off-boarding programma op te zetten, behoud je kennis, verzamel je feedback en onderhoud je goede relaties met oud-medewerkers. Klantcases: ruim 2.000 ambassadeurs met een TalentenPaspoort!

Wat past bij jouw organisatie?

We kunnen de employee journey op verschillende manieren vlotter laten verlopen. Binnen MyTalentBoard, via additionele tools of tools die je al hebt. Wat het beste bij jouw organisatie past? Dat is afhankelijk van verschillende factoren. Wil je een snelle verbeterslag maken? Of heb je verregaande ambities op het gebied van digitalisering?

Neem contact op!        Bel 040 - 202 93 61!       

Tarieven MyTalentBoard!

Bedankt voor je bericht. We nemen spoedig contact met je op!