Hoe vergroot je je opleidingsbudget?

E-learning wordt in de meeste organisaties amper gebruikt. Ervaring leert dat 3 tot 4% van de medewerkers er een gewoonte van maakt actief online te leren. Met als gevolg dat je duizenden euro’s uitgeeft aan een paar gebruikers. Dat was niet de insteek om een licentie aan te kopen.

In MyTalentBoard leert 100% van de medewerkers online. Dat betekent niet dat GoodHabitz of SkillsTown onvoldoende kan bijdragen aan ontwikkeling van medewerkers. Wij maken ook gebruik van hun content. Het verschil is dat wij online leren relevant maken. Door niet het gebruik maar de opbrengsten ervan te meten. Voor de medewerker en voor de organisatie. Hiermee wordt de ROI van online ontwikkelinvesteringen wél tastbaar.

Zo haal je er het maximale uit!

Ooit gehoord van de curve van Ebbinghaus? Uit zijn onderzoek blijkt dat we binnen één uur 50% van wat we leren vergeten als we niet blijven oefenen. Dat alleen al pleit ervoor om medewerkers zoveel mogelijk tijdens het werk op te leiden. Maar er zijn meer redenen.

De meeste leerprocessen zijn erop gericht om gedrag of performance te verbeteren. Kennis, houding en vaardigheden zijn daarbij belangrijk. Maar ook de manier waarop werkprocessen zijn ingericht, de werkomgeving, goede collega’s en een stimulerende bedrijfscultuur spelen een rol.

70 - 20 - 10

MyTalentBoard en haar experts werken allemaal volgens de 70-20-10 regel. Zij zien dat medewerkers het meest leren van het werk zelf en via collega’s en sociale netwerken. In het kort komt de regel op het volgende neer: 70% leer je door te doen, 20% leer je via anderen, via gesprekken en netwerken en 10% leer je via traditionele interventies.

Gek genoeg stoppen organisaties hun geld in traditionele kanalen die de 10% ondersteunen. Online én offline. Om zich vervolgens te verbazen dat het geleerde niet rendeert.

MyTalentBoard laat talent renderen

MyTalentBoard faciliteert en stimuleert de eigen verantwoordelijkheid voor ‘leer-performance’. Met AI technologie is de medewerker in staat zelf te bepalen waar en wanneer hij leert, hoe hij dat gaat aanpakken, wat hij daarvoor nodig heeft en hoe hij daarbij op gang blijft. Hij kan zelf zijn leerresultaten beoordelen en zo nodig bijsturen.

Als de medewerker zelf de regie kan voeren, leert hij het meest. Dan heeft leren maximaal effect op performance, het bedrijfsresultaat en kan hij ook anderen weer inspireren en ondersteunen.

Wil je zien hoe wij verspilling tegengaan? Vul je gegevens in en wij nemen contact op!

 

Bedankt voor je bericht. We nemen spoedig contact met je op!