Werkplezier is én blijft het belangrijkste in het werk. Ook voor nieuwe medewerkers. Opvallend, of juist niet, is het toenemende belang van de leidinggevenden. Zeker als je je bedenkt dat bijna 40% van de medewerkers (Bron: onderzoek Integron) de leidinggevende noemt als één van de belangrijkste redenen om ontslag te nemen.
Corona heeft ervoor gezorgd dat er behoefte is aan meer aandacht en waardering vanuit de leidinggevende. Anderzijds hebben medewerkers een sterke behoefte aan het voelen van vertrouwen vanuit de leidinggevende. Dit is niet zo gek, omdat het werken op afstand daar gewoonweg om vraagt.
In de employee journey (klik hier) speelt de leidinggevende 5 belangrijke rollen:
MyTalentBoard begeleidt zowel startende als ervaren leidinggevenden bij het optimaal uitvoeren van deze rollen.
Zij krijgen diverse (wetenschappelijke) instrumenten, tools, gedragsaspecten en vaardigheden aangereikt waarmee zij de betrokkenheid van hun medewerkers direct vergroten. Door gebruik te maken van de inzichten en data in MyTalentBoard besparen zij tijd en kosten. Daarnaast ga je als organisatie medewerkers makkelijker vinden, boeien en binden!
Benieuwd naar de inhoud van deze training?